Sunes hjärnsläpp

Jag har inte läst Sune-böckerna på evigheter men de har ändå alltid stått framme. Funderade på och skänka bort de få böcker jag har eller packa ned dom så de inte tar plats i bokhyllan men kände att jag borde provläsa en bok och se vad jag tycker om dom numera.

Boken jag valde ut var Sunes hjärnsläpp. Förvånande nog så skrattade jag vid många tillfällen i boken åt Sune och hans familjs bravader. Boken är fristående så man hänger med även om man inte läst de tidigare böckerna. Man får följa Sune som nu går i fjärde klass och hans pinsamma familj, framför allt pappan är mycket pinsam (i tv-versionen görs för övrigt pappa Rudolfs roll av en strålande Peter Haber). Hjärnsläppen som Sune får är ett återkommande fenomen i boken men den hade säkert kunnat heta något annat med.

Boken känns inte helt hundra, och en sak jag alltid ogillat med böckerna om Sune, och Bert som är skrivna av samma författare (Sören Olsson och Anders Jacobsson)är hur de "luras" med sidorna i boken och slänger in massor med taktiska mellanrum så många tomma helsidor finns om än utspridda så de inte märks så tydligt. Men då boken bjöd på flera skratt och underhållning så kommer jag nog läsa flera böcker om Sune framöver. Kan väl ge boken en stabil 3 av 5 i betyg // Max Colliander

Bokrecension på Max Colliander bloggen Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0