Kent - Eskilstuna

Valet av Konsertplats (Sundbyholms slott) var bra även om jag föredrar Kent inomhus. Ett fint område en bra väg utanför stan och visst var det skönt att slippa stå i kö en massa timmar och i stället kunna sitta i skuggan och gå omkring lite eller sitta ned och äta. Insläppet gick smidigt och de hundra första fick också komma in först.
 
Inne på konsertområdet fanns cider och öl till försäljning i plastflaskor och det var väldigt smidigt, inga köer eller tält där man inte fick lämna. Framför scenen satt jag med sex st andra i sällskapet och spelade kort, läste högt ur en bok och bara umgicks.
 
Bara minuterna innan kl 21 då konserten började åskade det och några blixtrar syntes på himlen, men regnet blev kortvarigt och resten av kvällen bjöd på härlig sommarvärme. Öppningen av konserten då skynket föll var bland de snyggare jag sett med Kent och ljusshowen under hela konserten var häftigare än nånsin.
 
Låtvalet är ju som alltid med Kent rätt blandat. Med över 100 låtar i bagaget och bara två timmars speltid kan inte alla bli nöjda. En grej jag tycker är intressant dock är hur man ser på fansen hur länge man lyssnat, vilka som bara kan låtarna från det senaste albumet, och de som mer går igång på de äldre. Själv är jag nog lite mitti då jag började lyssna för 10 år sedan, och de har ju spelat i bandet sedan ca 20 år tillbaka. Avslutningen på konserten var riktigt bra och som man kunde förvänta sig.
 
Kent-konserten på hemmaplan i Eskilstuna är inte den bästa jag varit på men riktigt riktigt bra. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0