Mesigt 999

Mesigt, det är det första ordet som flyger genom mitt huvud när jag lyssnar på Kents nyaste låt, 999 som kom ut idag. Det är singeln till det kommande albumet "Jag är inte rädd för mörkret". Låtens text lovade mer än musiken gav.

Nu har jag bara lyssnat på låten 2 gånger men spontant får jag en illavarslande känsla, hoppas hela albumet inte låter så här. En blandning av Markus Krunegård, Broder Daniel och Gyllene Tider. Inget ont om de men det är inte Kent.

Kent.nu står titeln "Sveriges största rockband", vad är då detta? Någon medelmåttig smått trallvänlig låt med långa nödrim, med musik som påminner mer om någon dryg pop än hård rock. Jag kommer säkert gilla denna låt mer framöver, men mitt första intryck var inte bra. Ser fram emot turnén i sommar och hoppas bandet spelar mycket från sina tidigare album. // Max Colliander



Kommentarer
Postat av: Em

Yes I liked it, har kommit så mycket kasst från Kent de senaste åren. Sen är ju de äldsta låtarna som man har mest minnen till alltid de bästa, men jag tror denna låten är en sådan som kan växa väldigt mycket!

2012-03-28 @ 19:22:37
URL: http://eymiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0