Zombieland

Kom precis hem från bion med Madde:). En skräckkomedi som hade många sköna scener och trots "skräcken" vart jag aldrig riktigt rädd (bra), utom vid någon enstaka "ryckatillscen". Virus har gjort alla människor till zombies och utspelar sig i USA. Kort och gott, man har hört det förut. 

I filmens inledning märks det att det grova våldet och råa humorn är något som sticker ut, på ett roligt sätt faktiskt. Jag tror aldrig jag sett så mycket grovt rått våld i en film förut men det var snyggt gjort för filmens handling och lockade till en hel del skratt. Filmen har även en del dramatiska scener som jag tycker är riktigt bra, när de väl kommer till kritan. Gästspelet från en Hollywoodskådis gör ett stort plus för helhetsintrycket då det blir lite paus från Zombiekrigandet.

Hur bra är då filmen, riktigt bra om man jämför med andra Skräckkomedier tycker jag. En trea känns lite väl negativt men en fyra är den inte värd. En riktigt stark trea av fem blire i betyg. Nu när man kan filmen och "ryckatillscenerna" känner jag att det är fullt möjligt och se den igen, dock inte så jag liksom väntar intensivt redan nu. Gillar man genren så kommer man verkligen gilla filmen, annars. Se den ändå! En kul och annorlunda film kort och gott:). // Max Colliander

Affisch för filmen Zombieland typ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0