Twilight New moon

Var egentligen typ två månader sen som jag såg filmen men den är ju så omtalat så kan va kul och skriva om den.

New moon är alltså del två i Twilight-sagan och jag har inte sett den första filmen utan mest hört mycket om den av folk som både gillar och ogillar filmen. Det är någonstans i typ USA och en manlig vampyr och en vanlig tjej är kära i varann och i området finns även varulvar. Vampyrerna har mer makt över samhället än varulvarna men för de allra flesta är deras identiteter okända och de går runt som vanliga människor. Mord har börjat ske ute i skogen och varulvarna misstänks.

Huvudrollen är en "helt vanlig tjej" som stöter ihop med en manlig varulv och de blir förtjusta i varandra. Hon hamnar lite i kläm mellan dessa gossar och vampyren bestämmer sig för att lämna stan. Jakten på den verkliga mördaren, tjejens skuldkänslor och kärleksstoryn mellan tjejen och vampyren och varulven är väl vad filmen handlar om.

Vi såg filmen en kväll hos kompisar och var rätt sega så sent men jag hängde med bra och fastnade i filmens handling. Frågade mycket så jag fick bakgrundsinfo frånn film nr 1 och förstod rätt omgående vad de som ogillar filmen stör sig så mycket på "glittret och överkroppar" för att nämna något. Jag är besviken på att Dakota Fanning var med så lite i filmen men filmen var ändå bra.

Detta är ingen jättebra wow-ig film men heller ingen dålig film. Fanns några höjdpunkter och jag är nyfiken på att se den första filmen nu, och antagligen den tredje (sista?). // Max Colliander

på Max Colliander bloggen Max Colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0