Inception

Antingen har man sett den, eller inte. Filmen är svår att beskriva men jag skriver om den ändå. Såg den på bio och enligt min syster är det den bästa filmen någonsin. Jag vet inte om jag vill sträcka mig riktigt så långt men nu många dagar efteråt kanske jag kan hålla med henne, jag vet inte. Men en av de bästa filmerna någonsin, absolut!

Tiden är typ nu, nutid. Men världen ser lite annorlunda ut på en punkt. Det finns människor med förmågan att gå in i andras drömmar och i drömmarnas värld kan vad som helst hända, så fungerar ju drömmar. Extracters är personer som kan gå in i andras drömmar och på så vis stjäla folks ideér i drömmarna men det finns en man (Leonardo Di Caprio) som kan gå ännu längre. Han har förmågan att placera saker också, placera saker i minnet hos folk.

Detta är en thriller i samma klass som The Matrix, dock betydligt tyngre och än mer invecklad. Antagligen den mest invecklade film jag sett och den tål att tänkas på, se om och diskuteras. Skådespelarna är kanon och Di Caprio i huvudrollen visar att han är en skådespelare i toppklass. Somsagt låter filmen kanske inte så intressant det tyckte inte jag heller till en början. Men den är awesome! Lätt 5 av 5 i betyg. // Max Colliander

på Max Colliander Max Colliander blogg

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Håller med. Vi får ta en Inceptionkväll när den kommer på dvd :-)

2010-09-01 @ 19:52:08
Postat av: Ida

YEEES!! visste att du också skulle älska den tillslut! jag måste se den igen snart!!

2010-09-11 @ 15:07:04
URL: http://idacolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0