Tipsade polisen om polisens nummerplåt

Idag gjorde jag lite ärenden och när jag cyklade hem såg jag en bil som jag reagerade på. Dels att registrerings-skylten var gul och sedan var de svarta bokstäverna och siffrorna lite snea, handmålade. Först tänkte jag "whatever" men sen nä, jag tog och kollade runt bilen och såg att det var likadant på baksidan. En falsk plåt som såg ut att sitta fast med gummisnoddar av något slag. Jag antecknade nummerplåten och hur bilen såg ut och ringde 11414 för att tipsa dom när jag kom hem (hade inte mobilbatteri att ringa där och då).

När jag läste upp nummerplåten och att jag tyckte det verkade skumt var de väldigt väldigt intresserade och vad jag fattade det som var den stulen eller något sånt så jag kopplades till en radiobil. Väl där fick jag prata med en trevlig kvinna som lyssnade på det jag sa och sedan kunde berätta det som var lite fail i det hela då.

Bilen jag sett, hade fått sina nummerplåtar stulna och det är då rutin att polisen ger bilens ägare nya provisoriska nummerplåtar och de är alltid gula, och brukar vara handmålade. Att de sedan satt uppe med två snoddar var bara en slump. Så kort och gott var den skumma bilen inte alls så skum. Det var polisen som inte målat tillräckligt rakt bara. Så nu har man lärt sig något nytt idag. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0