Groundhog day

Eller Måndag hela veckan, som jag tror den heter på svenska. Filmens handling är väldigt annorlunda och handlar om en reporter som ute på ett uppdrag i typ Alaska eller nåt sånt plötsligt upplever samma dag om och om igen. Det blir aldrig ny dag, och hans vänner och alla andra på den lilla orten förstår inte alls vad han pratar om.

Detta blir upptakten till en ganska skruvad och underhållande film och man kan verkligen känna av hans frustration av att samma morgon veta precis vad som kommer hända, vilka som kommer komma och var och vad som kommer att sägas. Till slut går det så långt att han börjar göra helt galna saker och t om ta livet av sig men han vaknar ändå upp samma tid samma morgon samma dag. Vad hade man själv gjort om man visste att allt man gjorde idag skulle vara glömt imorgon då dagen började om på nytt? Antagligen en hel del nya saker i alla fall:p.

Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen och jag tycker också den var riktigt bra. En härligt skruvad komedi som jag kommer se om någon gång. // Max Colliander

På Max Colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0