Trevliga möten i vardagen

De senaste dagarna har jag mött en del trevligt folk. Gillar folk som griper in om något händer stort som litet och inte bara går vidare och som vågar fråga om de undrar något.

När jag var på stan i lördags tappade en man i 70årsåldern sin kasse så en massa VHS-filmer och ölburkar rulla ur. Jag gick just då förbi och stannade några sekunder för och hjälpa honom packa ihop allt igen och han var tacksam:).

På simningen passade jag på att crawla i drygt 20 minuter och hade den banan för mig själv. Så kom en annan och började crawla och istället för och bara simma på sa han något jag inte förstod, frågade på engelska vad han sa och han frågade om vi kunde simma på varsin sida av banan så vart det liksom extra smidigt. Han tyckte tydligen jag simmade mycket snabbare än honom fast jag inte hade simglasögon med mig. Kul iaf:).

På vägen hem mötte jag två av syrrans kompisar som "Hejja", trevligt värre.

Och igår på Ica fastnade godis på rullbandet som personen före mig skulle ha men inte märkte så jag påpekade det och han blev glad för att jag såg till att han inte missade godiset.

Alla dessa små saker i vardagen höjer mitt humör och gör livet lite extra värt att leva, ta tillvara på de små sakerna i tillvaron! // Max Colliander


Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Tänk om alla Talibaner kunde se vad du skrivit, då kunde vi skrota FN och bara softa. Det är i den lilla världen som den stora världen grundas... Fred och Kärlek / DP

2010-02-15 @ 19:16:08
URL: http://www.dp-bild.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0