Avatar

Hade mycket höga förväntingar, efter allt man sett och hört om denna film.

Avatar, efter ett liv på drygt 22 år har jag sett världens bästa film, enligt min mening, utifrån vad jag sett för filmer förut. Går väl inte och förklara filmen, eller orkar inte klockan är mycket.

Detta var den första filmen jag såg i 3D. Det var jättehäftigt och gav verkligen ett reellt djup, 3D är framtiden.

Effekterna, animationen kan inte få annat än absolut högsta betyg, detaljrikedomen var enorm.

Storyn, hur bra som helst. Det har varit rätt mycket film på sistone med coola effekter, men storyn ÄR minst lika viktig. I förhållande till Avatar kan jag bara säga att 2012 är en riktig jävla skräpfilm!

Avatar är så fruktansvärt vackert animerat, miljöerna, varelserna. Logiken finns hela tiden och man accepterar det omöjliga, lever sig in i det och önskar det aldrig tar slut (ok det lät klyschigt men typ så). Musiken gör sitt till 100 % och jag kommer med stor sannolikhet fixa soundtracket till filmen.

Framöver ska jag väl fortsätta smälta in filmen, kanske se den på bio igen och kanske köpa tv-spelet. Även om det kommer vara en stor besvikelse, så vill man ju bara tillbaks till Pandora.

Vill slutligen också uppmärksamma en av skådespelarna, Giovanni Ribisi som är så äckligt bra i sin biroll. Han spelar mot Cate Blanchett i den starka och unika filmen Heaven, och att se han precis lika bra men med en totalt annan roll gör honom till en riktigt stor skådespelare som jag vill se mer av i framtiden. // Max Colliander


3D


Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Hej nu har jag äntligen börjat läsa din riktiga blogg. Jag tror dom flesta älskar AVATAR, hur många Oscar kan den få, ska han Cameron nu slå sitt gamla rekord med 11 Oscar (14 nominerade). Ha de bra...

2010-01-09 @ 17:59:44
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Ida

håller med och ska se den igen imorgon:D och förresten så uttalas faktiskt Pete Doherty som Dockerty enligt en mycket säkrare källa än både konsumkassörskan och han på macken:D

2010-01-16 @ 23:35:54
URL: http://idacolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0