En sån syster...

Ja visst har man en syster, en lillasyster som heter Ida. Men hon kallas ibland för tvåan för jag är ju ettan:). Numera bor mitt enda syskon nere i Malmö då. På sistone har hon varit uppe och firat jul oså. Det har vart kul och ses igen:). Hon kan säga lite roliga saker också (ogenomtänkta), så tänkte skriva lite om det.

När vi var och julhandlade så sa hon till mig och pappa: Nej vänta, nu ska vi tänka jag ska bara prata klart.
Ingen reagerade men efter några minuter frågade jag om hon var medveten om vad hon sagt, vilket hon inte var. Så var dom orden kom ifrån, med anledning av vad? Det får vi aldrig veta.

Sen är det lite av en interngrej att vi retar pappa ibland för att han en gång hade en rejäl sanning, men det visade sig att källan för hans påstående var en man jag träffa på macken. Det har han fått äta upp flera gånger och i julas var det syrrans tur. Hon berättade nämligen apropå saffran, att saffran är utrotningshotat. Efter en liten diskussion så visade det sig att hennes källa var en kassörska på Konsum, tror det var den livsmedelsbutiken i alla fall.

Nu senast när vi var och såg Avatar 3D åt vi middag på O´Connors innan. Där berättade hon någonting om Pete Doherty, såg han f.ö. två gånger i somras och han var ju underhållande på ett lite speciellt sätt:). Hur hon sa hans namn vet jag dock inte för jag tyckte det lät som Pipdocka och Madde som Piteå

Avslutningsvis kan jag nu ta bort lite anteckningar från mobilen, och säga att min syster är den bästa syster jag nånsin haft och skulle aldrig vilja byta ut henne:D. // Max Colliander, ettan! 

Tvåan Syster spelar vid jul

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha awwww! :D Inte ens mot min syster?

2010-01-10 @ 06:40:44
URL: http://iwantnothing.blogg.se/
Postat av: Dan Pettersson

Sköna barn man har avlat fram i vilket fall. Tack för rolig läsning. Vi höres...

2010-01-10 @ 22:20:41
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Mamma Mia

.....och jag har visst också varit med på ett hörn.....:)

2010-01-12 @ 13:02:51
Postat av: Ida

och jag har varit med på ett stort hörn!!!! Fiiiint :) Skulle aldrig vilja byta bror heller !! Vi ses snart igen!

2010-01-16 @ 16:05:42
URL: http://idacolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0