Metal Gear Solid

Ett sånt där spel man vuxit upp med. Tror jag var typ tolv när jag och en kompis satt och spela en massa. Engelskan förstod vi inte så mycket av och dialogerna var lite dryga. Minns att jag gick ut och sprang när ett Codec-samtal kom och efter 10 min när jag kom in igen snackade de fortfarande. Men gillade verkligen det verkliga i spelet även om det såklart blev oerhört blurrigt. Men jag föredrog denna stil före N64 som alltid hade snyggare grafik men ALLTID tecknad. T o m C&C lyckades dom ju göra så det såg ut som om det var gjort i Paint.

Idag när man spelat spelet flera gånger och förstår engelska betydligt bättre blir spelet ännu intressantare och är en rejäl klassiker. Hela MGS-storyn är ju uppdelat i olika spel och detta är det äldsta jag spelat, som utspelar sig typ 5 år före MGS 2 och 9 år före MGS4. Trean Snake eater utspelar sig vid Kalla kriget och alla spelen är så skitabra.

Att spela om Metal Gear Solid nyligen väckte inte bara nostalgi utan blev nästan som ett helt nytt spel dels tack vare att jag förstod engelskan, men också mycket då den kopplar ihop en massa från de nyare MGS-spelen.

När Metal Gear Solid kom ut var det en 10/10-betygare och det är det idag med anser jag. Tactical espionage action som utformningen heter föredrar jag också före direkta Pangpang-spel. Kommer givetvis spela om MGS i framtiden. // Max Colliander


Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0