Musik Direkt 30 jan

Var på UKK och såg första omgången av musiktävlingen Musik Direkt och hittat de flesta på Myspace nu, kul o lyssna:). Tänkte skriva kort vad jag tyckte om musiken dårå.


Raw Diamond - Gick vidare till länsfinalen vilket jag blev förvånad av. Drogs varken med i musiken eller framträdandet och tyckte det var ett av de minst bra av de elva tävlande.

Dizzy Violet - Bra, helt ok. Bra helt enkelt, lyssnar på musiken och den känns behaglig i mina öron

Nästan - Proffssigt och snyggt på scen och kändes liksom nytt. Många olika instument på samma gång vilket är en bra potential som kan utnyttjas mer. Jättebra, dock inte helt min musiksmak.

Sea turtle association - Minns knappt, säkert ett av alla pojkbanden. Att jag inte minns säger nog det mesta

Magpie Marvin - Gick vidare till länsfinalen, jättebra och fin musik och fin sångröst. Kändes säker på scen.

Abrunn - Rätt sällan jag dras till punk även om det händer, Abrunn får det och hända. Jättekul och se dom igen då senaste gången var typ 3-4 år sedan på Grand. Största minnet därifrån är väl att bandet blev osams på scen om vilken låt de skulle spela. Den andra låten de spelade på Musik Direkt undrar jag om de gjort själv. Om så är fallet kan jag lätt se dom på en större scen, ex. på Peace and Love i sommar där band som Charta 77 spelat, otroligt bra och originell låt vad den nu hette.

Tissue Issue - Ett av flera pojkband, det bästa av dom. Vill lyssna mer på dom.

Dekio Znow - Kvällens mest annorlunda framträdande, häftigt med egen mixad musik och starkt framträdande. Svårt och säga om jag dras till denna speciella musik eller inte. Men det var behagligt i förhållande till alla andra under kvällen

The soundoholics - Hittar inte på myspace och minns inte så finns inte så mycket och säga

Emelie & Linni - Körde en cover som andra låt som var bra men drog ned helhetsintrycket. De sjöng jättefint och första låten var en av de finaste under kvällen

// Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Hej Max kul att du oxo fastande lite för Tissue Issue, det var vad jag kallar symfonipop. Du ska genast lyssna på gamla Uppsalabandet Kaipa och sedan vidare till Genesis och Emerson, Lake and Palmer. Du kan lyssna hos mig om du vill... Hörs

2010-02-01 @ 13:22:45
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Madelene

Sea Turtle Association var de som...hade lite problem med gitarren, om jag minns rätt.



Andra låten med Abrunn hette Häxprocessen, har jag för mig?

2010-02-01 @ 14:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0