Besök i Gottsunda

I onsdags efter skolan var jag hemma en stund. Sedan tog jag bussen till Gottsunda, dit Emma nyligen flyttat. Alex bor där med och precis när jag kom skulle de ned i tvättstugan och maten var serverad, riktigt gott. Våfflor med jordgubbsylt, grädde samt mjölk och dricka var oerhört gott.

Senare promenerade vi till Gottsunda centrum och tittade på arbetsplatser och shoppade loss. Blev sedan en lugn kväll och vi låg och halvsov, såg film och pratade. Åt lite chips och drack cider med. Åkte hem någon gång under natten och somnade rätt omgående.

Filmen, (Twilight New moon) var intressant. Riktigt så dålig jag hört att den ska vara tyckte jag inte den var. Dels förklarade Emma och Alex väldigt bra för mig så jag hängde med fast jag aldrig sett den första Twilightfilmen. Sedan blir det såklart en höjdpunkt när Dakota Fanning från serien Taken kom in även om hennes roll var ytterst liten. Såg inga huggtänder alls, skönt det:p.

Var dock svårt att ta filmen seriöst, dels p.g.a. vissa skådespelare men också för deras inbitna vanor att oavsett väder gå runt i bara byxor (manliga varuvlar). Att vampyrerna glittrade i starkt solsken var också liksom, inte häftigt utan mer komiskt. Filmen var helt okej och kul och se en så pass omtalad film. Kommer säkert se någon mer film i Twilight-serien. Bye // Max Colliander

Max Colliander bloggen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0