Malmö VS Uppsala - Krogen!

Nyligen besökte jag Malmö och min kära syster (tvåan) vilket var hur kul som helst. Första kvällen körde vi på utgång och krogen KB (Kulturbolaget) vilket skilde sig rätt mycket från de uteställen jag är van vid här i Uppsala, för att inte tala om Stockholm. Nu är detta på intet sätt en undersökning utan bara mina personliga jämförelser mellan en krog i Malmö och alla andra uteställen jag varit på i Uppsala och Stockholm.

I Malmö är det betydligt fler personer på krogen!
Kommentar: Skönt och slippa väntan i krogkön, men visst märktes det att det var väldigt många där inne denna fredagkväll. Att nå mitten på dansgolvet var ju inte det lättaste men det klarade vi (jag syster och hennes klasskompis Sara)

I Malmö är kraven obefintliga för klädseln!
Kommentar: Jävligt skönt och slippa tänka på hur man ser ut, och sin klädsel. Men visst kan det va trevligt och klä upp sig och t om gå ut när det är Dresscode så skorna med ska passa. Men Malmö känns mer soft och det kändes spontant bra men nu uppskattar jag också Uppsalas och Stockholms högre krav. Det känns liksom bra också att alla är lite finklädda så det inte blir som en vardagsfest. Vill f.ö. påpeka att typ hälften av alla i Malmö hade nekats inträde om det var i Stockholm.

I Malmö är det ingen "köttmarknad"!
Kommentar: Nu hörde jag iofs av några om vilken extrem köttmarknad det var på någon krog vi aldrig var på. Men på KB var det inget sånt alls vad jag såg. Dessutom brukar det bli mer ju fler folk det är i vimlet. Riktigt skönt tycker jag, då jag aldrig går ut för och ragga ändå så.

Musiken i Malmö, say what?
Kommentar: Antagligen det som var minst bra för Malmökrogen. Visst var musiken bra ingen tvekan om det men det blir alltid roligare om man känner igen låtarna och kanske kan dom t om. Men någon gång i slutet av kvällen kom en låt som man verkligen kunde, och dansade till. "Uppsalalåten" var det någon som sa för det var den jag kunde mest. Och ut på dansgolvet var det när de spelade "Alla som inte dansar är våldtäktsmän". En fruktansvärt kaxig och passande låt på ett uteställe tycker jag, skitkul att de spelade den.

Kort och gott kan man säga att det finns fördelar i både Malmö och Uppsala. Och jag tycker båda är superb. Ser fram emot någon till helg i Malmö och utgång framöver. Så länge, tack och hej leverpastej! // Max Colliander

På Max Colliander bloggen
(KB i Malmö fotat av Max Colliander)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0