Melodifestivalen - Andra chansen

Så är jag med i svängen igen, såg på Melodifestivalen Andra chansen ikväll. Har inte sett på en enda del av Melodifestivalen i år men såg ikväll med mor och gudmor. De två som gick vidare gillade jag inte alls men jag gillade tre låtar. Första låten, Bad salt med Pain of Salvation var jättefin. Sedan gillade jag rocktjejernas låt Heaven or hell samt drängkillarna eller vad man nu ska kalla dom för, spelmännen. Vid en första anblick dom tråkiga men låten Underbart var ju bra, upplyftande.

Får väl se om jag följer finalen, gissar att den är nästa helg då jag är i Malmö hos syster, vore kul och se i alla fall. Bl.a. är jag ju grymt nyfiken på och se hur de kommer göra om förra årets vinnarlåt La voix i en ny version. Under flera år nu har det i alla fall varit div. artister som gjort om förra årets vinnarlåt i en ny tappning. När The ark vann var det en dålig låt men någon tjej hade sen gjort om den i en lugn version med piano som var jättebra. Och Motoboy som gjorde om Charlotte Perellis låt Hero var toppenbra. Aja, får se hur det går, antingen på tv eller löpsedlar. Bye så länge och trevlig helg // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0