7 maj

Igår var det den 7 maj. Det är egentligen ingen speciell dag eller så men kände mig produktiv och fick mycket gjort.

Kom till skolan 08.15 som vanligt och slutligen fixades allt med praon för de två kommande veckorna m.m., m.m. Skulle dra kl 12.30 men blev kvar en timme extra efter möte med rektorn och lite annat grejjs. Cyklade ned på stan och käkade två HB på donken och drack en liten cola, inte så nyttigt men ville ha så :p. Och blev ingen lunch i skolan för min del. Satt i en park och solade innan jag drog vidare till Särnmark assistans och gick på arbetsintervju (sommarjobb). Kändes jättebra på alla sätt och vis och var riktigt intressant. Hoppas jag får jobbet.

Därefter bar det av till Centralbadet och simmade i en timme. Var typ en blind man som simmade också kändes lite läskigt men han klarade sig bra och var bara lite nära att gå in till damernas istället efteråt:p. La märke till att en ung man hjälpte han lite så antog att det måste ha varit hans assistens. När jag klädde på mig sedan började den unga mannen prata med mig och jag var till en början lite tillbakadragen, liksom en främmande man börjar snacka med en på ett sånt ställe men vi prata typ en kvart och tog sällskap ut sen. Han var rätt engagerad i något som heter Ny generation.

Kl 19.00 började en spelning på Café Genomfarten, som var som ett andrahem under flera år under tonåren. Åt middag innan på Donken igen men nu ett helt mål:p. Kom till GF typ tre timmar före spelningen skulle börja (Monark X och Abrunn). Tackafan för att det stod fel på Abrunns myspace-sida och det egentligen började kl 21.00. Men jag stannade kvar och pratade med personalen (en bl.a. som jobbade även under min GF-tid). Läste även en halv Bert-bok. Märktes att jag var äldre än de andra, en annan besökare är också elev på min skola så. Men det kändes bra att vara tillbaka och nostalgiskt.

Så började sedan spelningen på övervåningen och Abrunn var först ut. Redan vid de första gitarrljuden hördes det att min favoritlåt var den första, Historielektionen. De spelade typ åtta låtar och efteråt kändes det dumt om jag inte presenterade mig eftersom vi haft mail-kontakt och jag kommer träffa dom i sommar. De vart jätteglada och var trevliga, köpte en skiva för 20 kr med. Så nu har dom ett ansikte på Max som bokat de till en festival i Stockholm den 5 juni.

Monark X från Hultsfred var nästa band och jag satt med grabbarna ett tag innan på undervåningen och de spelade otroligt bra och bra texter. Fick återigen bekräftelse på min ålder när de frågade vilka som var med i facket eller visste vad facket var för något. Huvudsångaren frågade vilka som arbetade och jag var visst den enda i publiken, och givetvis är jag fackligt organiserad och har haft nytta av det, man tackar.

Cyklade hem och var med älskling och Emma som sparat chips åt mig. Vi såg lite på filmerna Happy gilmore och G-girl och softade. En lång dag, och därmed ett långt inlägg. Tack och hej, leverpastej // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0