Bojkott av filmbolag

Efter ytterligare polisiärt och svinigt beteende från filmbolaget Warner Bros m.fl. har jag fattat ett beslut. Förr i tiden kunde jag köpa en film och känna gott samvete för att jag ändå stödde branschen och filmbolagen för det är ju såååååå synd om dom och det stora onda är ju självklart fiiiiiildelning *ironi*.

Den tiden är idag förbi och jag känner snarare tvärtom, jag vill inte bidra till deras verksamhet på det ekonomiska planet åtminstone. Jag ser gärna filmer som jag redan har, hos kompisar (oj olagligt för jag betalar ju inte för det?) eller på datorn.

Jag kommer köpa färre filmer, men de jag ändå vill ha kommer jag handla begagnat. Skulle egentligen kunna skriva massvis om detta och argumentera men lämnar det åt framtiden. Idag kom en American pie-film köpt billigt på Tradera och nyligen vann jag budgivningen på Avatar, blu ray för 166 kr inklusive frakt.

Jag har givetvis inget emot folk som köper filmer utan detta är ett beslut jag fattat personligen för min egen del. Nog om detta nu, må väl allihopa  // Max Colliander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0