Final Fantasy IX

Final Fantasy IX (nio) utspelar sig liksom alla spel i en helt ny värld, med nya varelser och en ny unik story. Spelet är på fyra skivor och riktigt stort och mycket att utforska. Musiken är jättefin och grafiken är väl snygg för att vara ett så pass gammalt spel. Dock störde jag mig lite hela tiden och ibland rätt rejält på stridssystemet med ACT (Active time battle) som jag tyckte kändes segare än i FF VIII. Klockan är mycket nu och folket har dragit. Detta spel är inte det bästa i FF-serien men fortfarande riktigt bra. Jag spelade utan guide-hjälp och har mycket kvar att upptäcka i spelet så kommer absolut spela om det någon gång i framtiden. // Max Colliander

På Max Colliander Colliander Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0