Johan Falk - De fredlösa

Sista filmen av de sex i serien, och en spjutspets av filmerna kan man säga. Jag såg denna direkt efter den nästsista filmen och var inte medveten om att det var den sista filmen. Rätt tidigt förstod jag dock att denna film var så pass rakt på sak, och rå att det borde vara den sista. Tidigare GSI-poliser avslöjas med brottsprovokation samtidigt som kända åklagare får bomber levererade hem. GSI behövs mer än nånsin men hamnar i kläm med hela samhället då en journalist avslöjar att de begått brott. Många vändningar sker såväl privat som för gruppen.

Jag tycker inte filmen är den bästa i serien men den är riktigt bra och jag uppskattar att slutet är långtifrån "jättebra". Joel Kinnaman får en större roll igen och det är ett stort plus i filmen. Verklighetstrogen som bara den och filmen har lätt 5 av 5 i betyg. Kommer se om den någon gång. // Max Colliander
Max COlliander på Max Collianders blogg Max Colliander personliga bloggen Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0