Stuart Little

Såg denna film med Sarah, dubbad och var allmänt rätt seg. Kanske drog det ned betyget då. Filmen handlar om musen Stuart som adopteras till familjen Little. Det verkar vara nutid och i vår värld men det är tydligen fullkomligt naturligt med talande möss som blir en del av familjen. Och adoptionsbyrån godkänner det trots att musen som ju blir en familjemedlem är nära att dö upprepade gånger. Musen ser ut att kunna prata människospråk men inte familjens katt, skumt.

Skådespelarna övertygar inte och Stuarts människobror är riktigt dryg, och dålig. Kanske beror på dubbningen till svenska med då. Fanns en scen som var rätt spektakulär och häftig annars var filmens handling oerhört lätt att förutse och rätt tråkig. Är dock övertygad om att ifall jag sett den som barn hade jag gillat den. Filmen får, trots trevligt sällskap bara 1 av 5 i betyg. // Max Colliander

Max Colliander Colliander Colliander Max Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Bunny

sv: Kul du! :D Ja, det är verkligen bra träning, jag har höjt mig till ett MVG i engelska, genom enbart självstudier ^^ Och i Harry Potter-böckerna är det ju ett lätt språk också, så det är inga problem!

2010-09-22 @ 22:07:54
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0