V: The complete series

Så har man sett klart på hela serien. Var riktigt bra att jag inte läste baksidan av fodralen där sjukt mycket spoilades i onödan.

Utomjordingar som ser ut precis som vi kommer till jorden. På deras egen hemplanet har de problem för deras naturresurser är slut. De lovar att dela med sig av sin forskning och teknik om vi hjälper dom och alla är upprymda och glada. Men steg för steg börjar besökarnas vistelse likna en ockupation. Vad som händer sedan spoilar jag inte här.

Serien är fruktansvärt amerikansk, mer än något jag sett förut tror jag faktiskt. Men man får bara acceptera att hjältarna är odödliga till vilket pris som helst och klarar allt som vem som helst inte skulle klara av. Skådespelarna är bra och storyn är skitbra. Gillar denna sci-fi-serie även om sista avsnittet är bland de sämsta ever. För och ta ett exempel, ofta man startar en ny intrig ca 10 sekunder innan avsnittet är slut. När det fortfarande återstår massvis med frågetecken och saker tar en väldigt märklig vändning i slutet. Var filmmakarna stressade, kanske det. Men ändå, känns som man kunde ha struntat i och se det sista avsnittet då det skapade fler frågetecken, när man tvärtom ville ha fler svar.

V är en häftig serie och jag kan tänka mig och se den igen. // Max Colliander
Max Colliander Colliander Max Colliander Max Colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0