True talent

Efter all reklam om programmet inför premiären så kände jag att jag ville ge det en chans. Nu har jag sett på avsnitt ett och två och huruvida det var söndagsfinal eller inte igår bryr jag mig inte så mycket om. True talent är typ som Idol fast det ska vara mer fokus på rösten, t ex ser juryn inte hur personen ser ut först när den sjunger. Tre st coacher lyssnar och väljer ut vilka som ska vara med i tävlingen och programmet sänds i tv3.

Idén tycker jag är bra men konceptet blir ändå lite ihåligt för vad de än säger är det klart att artisternas utseende och framträdande kommer spela roll i längden. Det är väldigt tjatigt om att coacherna inte vet hur personerna ser ut när de ska väljas ut och det upprepas onödigt mycket, men kanske är det bara för att det var första samt andra avsnittet av ett helt nytt program. Samtidigt får man, liksom i en del andra propgram höra snyfthistorier om varför just hen borde få vinna, eller åtminstone vara med för hen var sååå mobbad osv. Det är jättefint om musiken kan få någon att må bättre men inte ska väl sådant påverka i en sådan här musiktävling?

De korta stunder de väl stod på scen var det dock bra underhållning. Ensamma på en scen sjunger de för tre olika publiker i ålderskategorierna unga, medelålder och gamla. När ett visst antal (hur stort antal då?) röstat att de gillar rösten de hör så snurrar de runt och får se den sjungande och om två av tre snurrar är de vidare i programmet. Hur som helst så har jag kollat på två avsnitt och det är inget program jag fastnat i, skandalrubriker i media hör väl till, bl.a. om hur en av coacherna hatar det han gör i programmet. Jag kommer inte sitta bänkad igen och om programmet dyker upp vid zappning kanske jag tittar en stund. // Max Colliander


Kommentarer
Postat av: Anna

Hmmm, True Talent är faktiskt väldigt bra, det ger även dom som alltid har varit i bakgrunden en chans att göra det dom verkligen vill!

Har dock inte sett alla avsnitt. Bara dom första :)



Förresten!

Var med och tävla i Dagens blogg!

Kika in min blogg för att se regler och när tävlingen är avslutad, hoppas du vill vara med! Lycka till!

2011-08-29 @ 17:31:05
URL: http://deeejag.blogg.se/
Postat av: Tofflan

Faktum är att jag totaldissar den här typen av talangprogram - MEN... Igår halvtittade jag just på True Talent. Och måste väl tillstå att det är ett av de bättre programmen i genren. (Men det är nog för att jag tycker att Danny är så söt! :D ) Skämt åsido, det jag gillade mest var att fokus låg på rösten, inte på utseendet... Hmmm... det blir nog ett blogginlägg på min egen blogg om detta...

2011-08-31 @ 09:46:58
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Madde

Jag var retad när jag var liten, får jag också vara med i TV nu?

2011-09-01 @ 18:02:38
Postat av: Roggan

Har tittat lite på True Talent, men Körberg är med och då slår jag över till en annan kanal direkt.

2011-09-01 @ 22:17:17
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0