127 hours

127 hours, en film baserad på en verklig händelse om äventyraren Aron Ralston. Ralston är en i de flestas ögon rätt galen äventyrare som istället för att sitta inne och se på tv drar ut med cykeln till berg- och ökenområden som är helt öde.

Under den här turen vi får följa med honom på går det dock snett. Ett relativt litet klippblock rasar och kilar fast hans arm mitt bland alla klippor långt ned i en skreva, och det är där filmen till stor del utspelar sig, låter inte så underhållande va? Men det är det, en nagelbitare utan skräck och känslan av att det är en verklig händelse känns i ryggraden.

Bortsett från en bra story så är det skådespelaren James Franco som lyfter filmen till en så hög nivå. Under de dygn han sitter där får vi följa hur han tänker och hur han mår och mer eller mindre desperata tillvägagångssätt för att försöka ta sig loss. Det är t om nästan så att man får en tår i ögat i slutscenerna. En riktigt bra film som är värd och se även om man inte tycker den låter så intressant. En stark 4 av 5 i betyg från mig. // Max Colliander
Max Collianders blogg. Filmrecension på Max Colliander bloggen

Kommentarer
Postat av: Lina

Den filmen är fruktansvärt bra och det förvånar mig lite då den ändå är så enformig.



Låsa bloggar. Ja du, för att göra det mer som en personlig dagbok som man inte vill att hela världen ska få ta del av. Jag har slutat skriva allt för personliga inlägg för allmänheten och låser de få som existerar till de som jag känner.

Under inställningar hittar man valmöjligheten att låsa, men vill man bara låsa vissa inlägg får man skaffa sig två bloggar och länka.

2011-12-19 @ 14:43:26
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0