Metal Gear

Börjat spela det allra första spelet i MGS-serien nu, Metal Gear heter det kort och gott. Spelet är inte alls så irriterande som man varnats för men det är ju klart man märker att det är gammalt, från år 1987. En Fox Hound-medlem (Gray fox) har infiltrerat militärbasen Outer Heaven som tagits över av terrorister. Med på radiolänken är ingen annan än Big Boss.

Att spelet är så gammalt och simpelt har sina för- och nackdelar. Jag undrar ju verkligen hur de tänkte att spelaren skulle stå ut med den höga sirensignal som hörs varje gång man försöker ringa Big Boss på sin Codec och han inte svarar. Men att det är så simpelt gör ju också att fiendens synfält är uruselt, man kan stå bredvid, eller framför dom men de kan endast se rakt rakt fram liksom så det är lättare att infiltrera basen än det först ser ut.

Nu spelar jag spelet för storyns skull och det är det som lockar mig men spelet är ändå över förväntan, nostalgin är ju totalt i princip allting. Man har givetvis cigaretter från början, och olika level-kort för att komma in i olika rum.

Nu ska jag inte bli alltför långrandig, men vi som tyckte att MGS-serien i allmänhet varit en röd tråd med nostalgi under spelen som kommit 1998 och framåt kan nog inte sätta oss in i den nostalgin som spelarna som spelade Metal Gear 1987 känt när de nyare spelen som kommit tio och tjugo år framåt. Jag ser fram emot och fortsätta spela Metal Gear då det är rakt i genom awesome! // Max Colliander
Max Collianders blogg bild från Max Colliander bloggen

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag vet har också haft sköldpadda :) men söt iaf !

2011-12-29 @ 12:21:02
URL: http://lajja.blogg.se/
Postat av: Tanja

Jag älskade smurfarna när jag var liten! filmen var bra iaf tyckte jag=)

2011-12-29 @ 13:24:24
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0