Final Fantasy 7

Final Fantasy VII till Playstation, spelet man spelade hos kompisar som liten, gillade men aldrig fattade något av mer än att nöjeslandet med Chocobo-racing var awesome. Haft spelet ett tag nu och nu klarat ut det, dock fegat med guide för och inte missa något:p, vilket givetvis hände då jag la den ifrån mig en stund. Storyn är väldigt bra och handlar mycket om miljön och hur vi människor suger ut planetens energi. Man får följa ett team på 8-9 karaktärer med Cloud Strife som huvudroll, en legosoldat och f.d. elitsoldat som anlitas av miljö"terroristerna" i Avalanche. Ett klassiskt, om inte det mest klassiska RPG-spelet genom tiderna.

Grafiken är plottrig men det gör inget, spelskaparna tog sig verkligen vatten över huvudet när de skapade detta spel år 1997. Att de försöker göra så himla mycket, med så lite teknik gör spelet väldigt speciellt och det är inbjudande. Men stör man sig på grafiken från början är det nog inget spel man ska ge sig i kast med. Musiken/ljudeffekterna är liksom alltid i Final Fantasy av högsta kvalité.

Jag satte igång med Chockobo-uppfödning så fort det var möjligt och kämpade hårt för att till slut få en guld-chocobo och visst vare värt det. Racingen med dessa fågeldjur var visserligen inte alls så rolig som när man var liten men nostalgin var stor under hela spelet, särskilt då man kan engelska nu. Spelet är ett av de bättre i FF-serien tycker jag men nummer tio i serien är fortfarande det bästa jag spelat. // Max Colliander
MaxColliander Max Colliander Colliander Max Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0