Gubben Pettson - Julkalender 1993

Sett klart denna julklapp och man var väl måttligt road. Nostalgin är triumfkortet som gör att man vill se klart julkalendern, annars är den inte särskilt bra. Jag förstår visserligen att den måste ha varit svår att göra och variera. En gubbe och en katt i 24 avsnitt är inte det lättaste att variera. Tycker det var lite kul dock att jag kände igen något i varenda avsnitt, alltså lyckades mina föräldrar bra när de skulle spela in avsnitten på VHS för så många år sedan, inget missades uppenbarligen.

Skådespelarna är bra och humorn duger. Intresant och se specialeffekterna med Ika Nord som katten Findus när hon spelar mot Gubben Pettson. Bristen är då manuset, och musiken är mer nostalgisk än bra. Julkalendern når tyvärr inte fram till en trea utan den får 2 av 5 i betyg. // Max Colliander
Från MAx Collianders blogg Max Colliander Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Zara

VA 2 AV 5 i betyg!!!!!???? O:



För mig är det en klar 4,5!!!!!! Älskar den! Har sett den så många gånger i mitt liv och jag älskar den fortfarande!XD

Ika och Pettson snubben är så bra tillsammans!

Föredrar denna Pettson och Findus över den tecknade som finns ^^

Julkalendrar in my ♥

2011-02-18 @ 23:16:36
URL: http://zaozara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0