Hannah med H

Nu sett filmen Hanna med H, som är en filmatisering av Per Nilssons underbara bok Ett annat sätt att vara ung. Huvudrollen är då Hannah som studerar i Malmö. Hon är rätt mycket för sig själv, tills hon på kort tid lär känna gymnasieläraren Jens Nosslin, invandraren Edin och skinnskallen Andreas. Bokens handling är avancerad, liksom intrigen och berättartekniken, i sann Per Nilsson-anda.

I sin helhet tycker jag filmen var förvånansvärt bra faktiskt. De failade på en del saker men det var väl förväntat. Musiken av The knife fungerar jättebra och Joel Kinnaman som jag inte ens visste skulle vara med är som alltid så fruktansvärt bra. Jag tycker tre av de viktigaste karaktärerna görs jättebra och det är väl dom som gör filmen så bra samt att boken också är jättebra. Jag kommer absolut se filmen igen men vill verkligen läsa boken igen nu. // Max Colliander

film på MAx Collianders blogg Colliander Colliander Max Max Max anonwret anonwret Max COlliander MaxColliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0