Juno

Såg den nyligen för andra gången och som jag mindes var filmen helt underbar. Så till en början kändes den rätt seg och jag kände att den inte alls var underbar om ändå bra. Men i slutet av filmen satt man där fånigt och log för att den är så charmig, alltså en jättebra film. Nu kunde jag också gilla J.K. Simmons faderroll då jag kände igen han från datorspelet Red Alert 3, kul det fast han inte var USAs krigsgalne president:p.

Filmen är annorlunda tycker jag och språket är inte jättelätt men körde med engelsk textning i alla fall. Musiken är lite i Beatles-stil men jag tycker om musiken i filmen ändå, härligt upplyftande liksom. Manuset är jättebra liksom skådespelarna. Det intressanta är just avsaknaden av intrig. Juno blir gravid, beslutar hur hon vill göra, berättar för föräldrarna osv. och man sitter bara och följer med. Men visst kommer en form av intrig, om än sent. Men det är somsagt mest intressant tycker jag. En film måste inte inledas med värsta dramatiska händelsen som skruvar till allt. Aja en bra film som lätt får 4 av 5 i betyg. // Max Colliander
På Max Collianders blogg Colliander Max Max

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0