Final Fantasy VII. Advent children

Denna lilla produkt bär skulden till att jag la ned min nästan ett år långa bojkott av köp av nya filmer. Trodde aldrig den skulle släppas i Europa så efter att ha sett den japanska trailern för så längesen tänkte jag inte så mycket mer på den. Spelet är en rätt fristående uppföljning till tv-spelet Final Fantasy VII.

Med den lilla bakgrunden av hur filmen kom till kan man ju säga att förväntningarna inte var särskilt höga, filmen skulle ju bli en kassako i alla fall och för mig kändes det väl mer som en princip att jag bara måste se den, priset var ju helt okej i alla fall.

Animeringarna är snygga och ifall man spelat spelet tidigare finns det väldigt mycket och hämta i denna film. Alla rollfigurerna är med och ett antal år har gått. Cloud är lika tillbakadragen av sig som tidigare och Baretts dotter har blivit några år äldre men ännu ett barn. En sjukdom lik pesten sprider sig över planeten och ingen vet riktigt lösningen men folk dör. Kan det stämma, ryktena om att Sephiroth är på väg tillbaka? Typ så är handlingen.

Jag tycker filmen var riktigt snyggt gjord och nostalgin vägde tungt i positiv mening. Handlingen rullade på bra och det var ju kanon att filmen inte bara väckte nya frågor utan även band ihop frågor och gav dom svar, så att man förstår mer av storyn från spelet genom och se filmen. Tycker dock actionscenerna ibland var alldeles på tok för långa men så var ju filmen i någon specialversion med typ 30 minuter extra actionscener, hade man ju kunnat vara utan i och för sig. Men filmen får i alla fall 4 av 5 i betyg och jag kommer se den igen ganska snart tror jag. // Max Colliander
Max Colliander bloggen Max Collianders blogg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0