Hur många lingon finns det i världen

Såg filmen på bio och visste inte vad den handlade om mer än att det var lite samma folk som i filmen I rymden finns inga känslor. Spontant gillade jag inte filmen helt hundra, kändes som att något saknades och det var kanske balansgången mellan komedi och drama som gjorde det. Charmig, men inte så rolig, lagom underhållande.

Hur många lingon finns det i världen är baserad på hur Glada Hudikteatern bildades och efter lite efterforskning har jag nu fått bekräftat att alla utvecklingsstörda i filmen typ bara spelade sig själva. Jag förstod att två av dom gjorde det men att de som sjöng i kyrkan är just de personer IRL som sjöng en Kent-låt i Melodifestivalen är ju awesome. Vill se filmen igen nu bara för det. Filmen får en stark 3 av 5 i betyg. // Max Colliander

Max Collianders blogg Max Colliander

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den vill jag gärna se! Har inte hört så mycket vad den handlar om, men ibland är det till fördel också :-)

2011-06-17 @ 23:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0