Lång väntan på funnen film, eller?

Någon gång för länge sedan när jag låg hemma i soffan och var sjuk zappade jag på tv:n. Någon film som redan börjat sändes på en kanal men jag fastnade i alla fall. Tyckte filmen var jättebra och undrade vad den hette så jag kunde se hela. Sedan såg jag Scary movie (så det är säkert typ tio år sedan) och insåg att de i slutet drev med denna film.

Det har aldrig blivit av att göra något stort researcharbete för att finna denna film men jag har inte glömt hur den slutade och hur nyfiken jag var att se hela. Så nu kanske tio år senare har jag funnit den tror jag.

Det var under ett avsnitt av How i met your mother säsong sex som Barney Stinson ropade ut grejer om div. filmer och ett namn som dök upp kopplade jag direkt till Keyzer Söze eller liknande och jag insåg rätt fort varifrån jag mindes det namnet.

Hittade sedan en film som heter The usual suspects från 1995. Nu är jag inte helt säker men i beskrivningen av filmen så kan det mycket väl vara den filmen jag såg för så länge sen. Så nu ska jag allt ta och fixa den och förväntningarna är höga. // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Hallå mannen den filmen har jag i hyllan, jag har sett den minst 5 gånger men ser den gärna i jul med dig. Smala Sussie driver oxo med den...

2011-12-14 @ 21:09:41
URL: http://dpbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0