Star wars The clonewars

Sett denna animerade film två gånger eller tre tror jag. För det första trodde jag att handlingen skulle utspela sig mellan episod 3-4 vilket är de filmer med störst tidsskillnad emellan, alltså flest luckor att fylla i den ordinarie Star wars-sagan. Men icke filmen utspelar sig mellan episod 2-3 och klonkrigen är i full gång. Anakin Skywalker får en egen lärljunge som han ska ta med sig på uppdrag vilket han först ogillar starkt. Mitt under brinnande klonkrigen så kidnappas Jabba the hutts son och det är av yttersta vikt att rädda sonen för om separatisterna räddar sonen först kommer Jabba samarbeta med dom i framtiden i stället och det skulle ge separatisterna ett övertag i kriget.

Spontant ogillade jag filmen och det drygaste är ju att den skapar fler frågetecken än bygger ihop pusslet med allt som hände mellan episod 2-3. Sedan är det ju rätt självklart att dessa (finns fler) animerade Star wars-filmer aldrig kan komma i närheten av de sex ordinarie filmerna, kanske görs de bara för att tjäna ännu mer pengar på ett framgångsrikt koncept.

Men filmen ska inte fullständigt sågas. Fast även i denna Star wars-film finns idiotiska scener som ska få en att skratta mitt i allt allvar, avskyr sådant. Men animeringarna av såväl personerna, som miljöerna och fordonen är trogna originalet om än animerat i en särskild stil. En krigsscen när de stormas nedifrån och uppåt är också riktigt snygg och musiken är drar iväg och glänser på sina håll. Slutet av filmen gillar jag inte riktigt och jag är inte sugen på att köpa fler animerade Star wars-filmer om Klonkrigen, men en 3 av 5 i betyg kan denna film få ändå och jag kommer se den igen. // Max Colliander
Starwars film på Max Collianders blogg, Max Colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0