Donnie Darko

Mycket gott har man hört om denna, rätt så märkliga film. Utan att att ha en aning om storyn såg jag den och hakade troligtvis upp mig på fel detaljer. Storyn skruvade på sig och jag hängde inte riktigt med och när filmen var slut kändes det nästan snopet efter allt gott man hört.

Donnie Darko spelas av Jake Gyllenhaal (skitbra). Donnie Darko är en lite märklig pojke i en tillsynes vanlig amerikans familj. Han går i sömnen och en morgon när han kommer hem har något konstigt och skrämmande hänt. En flygplansmotor har fallit rakt ned i hans sovrum, men spår efter planet saknas. Han får kontakt med en märklig person i kanindräkt (mer dramatiskt än det låter) och mystiska saker sker. Utan att spoila är det värt och påpeka att utomjordingar inte har något med filmen och göra samt att hans intag av piller inte är värt att haka upp sig på då det inte tillför något särskilt i handlingen.

Skådespelarna och filmmusiken är bra rakt igenom och filmen är annorlunda och en aning skruvad. Den är värd och se om igen och det gör jag nog förr eller senare. Tills vidare får filmen ändå 4 av 5 i betyg tack vare att den sticker ut så mycket och lysande skådespelare. // Max Colliander
Donnie Darko, på Max Collianders blogg Colliander Max


Kommentarer
Postat av: ellinor

SV: Ja den är toppen! Hur hittade du min blogg?:)

2011-09-18 @ 18:00:15
URL: http://pdotter.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0