Spontanfest i Stockholm

Skaffat Facebook, efter en hel del riktigt mycket om och men. Men nu är det gjort och Isadora bjöd in mig till en Spontan-fest i Stockholm som 60 personer "attendat" på, alltså att de skulle komma. Detta blogginlägg kommer handla om denna dag.

Redan på morgonen var det stressigt då jag hade kort om tid och skulle ta mig till GC för och handla dricka samt livsmedel, blev en hel del och tungt att bära hem.

I Stockholm tog jag tunnelbanan till Zinkensdamm och gick lite vilse vid något berg man skulle klättra upp på. Frågade mig fram lite och kom så slutligen rätt. Där uppe satt kanske 60 personer och något om en FB-fest hade ingen jag frågade hört av, kändes lite fail. Dock hittade jag sex st estlänningar som hade köpt ett kubb-spel. De kunde inte reglerna så de körde en egen fyllle- och sångvariant som var riktigt kul och de drog med mig i leken. Slutligen så kom Isadora m.fl. och jag gick och mötte dom. Sedan bar det av till Slakthuset och gratis inträde på krogen

På hemvägen vart det en hel del stress och sista tåget hanns med på några sekunders varsel, bakom mig i kön till biljettautomaterna stod en förvirrad och väldigt full tjej som ville hem till Uppsala men verkade rättså borta. I stressen som rådde köpte jag två biljetter och skyndade på tåget. Hon sov mestadels på tåget men följde henne till bussen sen och såg till att hon fick kontakt med sin pojkvän. Det kändes lite som dagens goda gärning, bättre så än att hon skulle missa sista tåget och vandra runt trött och full i Stockholm.

Behövde ringa ett samtal också och jag vet ju själv hur misstänksam man kan bli när någon frågar om att få låna ens mobil. Men med 8 st flummiga cosplayare/mangafolk som höll fast i mig fick jag låna en mobil och kom hem sent men hellre förr än aldrig eller vad man nu säger. Huruvida jag åker på fler spontanfester i hufvudstaden eller inte får framtiden utvisa. // Max Colliander
Stockholm i mitt hjärta. Foto: Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Roggan

Tycker det var jäkligt fint gjort av dig. Sådana personer behövs det mer av.

2011-09-04 @ 19:27:08
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/
Postat av: Madde

Mm, och sen skrämde du livet ur mig genom att komma hem typ två timmar efter att bussen du sa att du skulle ta gick :(

2011-09-19 @ 20:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0