Star wars Battlefront 2

Jag inhandlade detta spel för väldigt längesen och spelet var väl lite på impuls. Det såg häftigt ut och jag har alltid velat hitta det ultimata Star wars-spelet. Körde några försök på träningsnivåerna men tyckte inte om det alls. Man dog för lätt, instruktionerna var otydliga och kontrollen ej fulländad.

Dammade dock nyligen av spelet och satte det i Play station-2 konsolen. Det var lite kämpigt till en början men jag gav mig tusan på att klara alla träningsuppdrag och ju mer grejer jag låste upp i spelet ju roligare blev det. Jag har nu testat de olika spelsätten och tycker faktiskt det är ganska så underhållande.

Storyn utspelar sig kring maktövertagandet i episod tre och man spelar som en av alla kloner. Banorna känns igen från filmerna och grafiken är helt okej liksom ljudeffekterna. Storyn utifrån en klons perspektiv är spännande i mellansekvenserna men brister finns och det stör jag mig på. De övriga spelsätten fungerar bra som underhållning de med men jag vet inte hur kul spelet vore om man inte var ett stort Star wars-fan.

Spelets främsta svaghet är nog variationen, bana efter bana oavsett spelsätt är ganska liknande till spelsättet, fullt krig och springa, hoppa, skjuta. Rymdbanor existerar och det är häftigt att under rungande rymdkrig landa på fiendens skepp och inta deras kontrollbas. Även fordon kan intas under markstrider. Men speler är ändå ganska platt och håller inte i längden. Men med lite tålamod kan man alltid få ut en del spännande timmar. Spelet får en stabil 3 av 5 i betyg, och det är faktiskt ett av de bättre Star wars-spelen jag spelat. // Max Colliander
Battle front 2. På Max Collianders blogg, Max Colliander-bloggen


Kommentarer
Postat av: Tess

Svar: Det kan jag tänka mig :-) Live och på plats brukar vara bäst. Den gången jag såg föreställningen i London kommer alltid vara ett kärt minne :-)

2011-09-26 @ 14:27:44
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

SV; Tack snälla. Hoppas du haft en bra dag! :)

2011-09-26 @ 17:15:07
URL: http://johannavk.blogg.se/
Postat av: Roggan

Bättre lycka än mig då. Klarar inte spel alls.

2011-09-26 @ 22:44:59
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0