Shaun of the dead

Radarparet Nick Frost och Simon Pegg är huvudrollerna i denna zombiekomedi. De är rumskompisar och omgivningen smittas av någon form av zombievirus, men de ser det inte. De lever sina liv som vanligt tills en tjej står i deras trädgård, alldeles blodig. Vad gör man då? Jo man leker krig.
 
Shaun of the dead hade kunnat falla pladask med en så skruvad story men humorn och skådespelarna är lysande. Jag gillar framför allt hur man driver med genren och att filmens zombies går så fruktansvärt långsamt. Det är väl också logiskt om de är levande döda, musklerna lär ju förtvina. Filmen får 4 av 5 i betyg och jag borde se den igen någon gång.
// Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Madde

Riktiga zombies går långsamt!

2012-07-17 @ 13:44:09
Postat av: dominic

En av mina favoritfilmer, har sett den ca 6-7 ggr och visar den för varje ny bekantskap haha! Bästa repliken: "Get fucked four-eyes!" ^^

Svar: haha ja skitbra, och ändå inte såå läskig för fegisar som mig:p
Max Colliander

2012-07-17 @ 14:06:48
URL: http://youngadults.blogg.se/
Postat av: dominic

Tyckte också den var läskig först men nu har jag sett den så många ggr ;)

2012-07-17 @ 14:55:09
URL: http://youngadults.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0