Spirit - Stallion of the Cimarron

Jag hade tänkt se den här filmen för massvis med år sedan men den gången blev i stället första gången jag såg en japansk tecknad film (Spirited away). Nu blev det dock rätt.

Spirit, en häst från vildmarken i Amerika skiljs åt från sin flock när människor (kolonisatörer) intar Amerika och tillfångatar hästar att använda. Spirit är dock inte vilken häst som helst utan ovanligt svårt att tämja och tillsammans med en indian lyckas han sedan fly tillbaka till vildmarken.

Jag hade inte så höga förväntningar på filmen och tycker den var rätt okej, 3 av 5 i betyg. Att det blir en trea i alla fall beror på musiken i filmen som är riktigt bra, men vad annat kan man tänka sig när musiken görs av Bryan Adams och Hans Zimmer. Kan dock påpekas att jag kan ha missat saker då jag såg den sent på natten med Sarah efter en kväll på krogen, men slutet tycker jag var alldeles för smörigt gulligt. // Max Colliander

Spirit, filmrecension på Max Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Madde

<3 Musiken...var jättemånga år sen jag såg den sist, så jag minns nästan inte ens handlingen, men jag älskar den verkligen för musiken!

2012-07-17 @ 13:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0